Întrebare de baraj: cum procedezi să aduci oameni pe site-ul tău?
Răspuns: căutându-i acolo unde aceștia petrec cel mai mult timp pe Internet: pe site-urile de socializare.
În toate topurile site-urilor (gen Alexa, Trafic.ro și altele),
site-urile de socializare ocupă mereu poziții fruntașe. Asta pentru că e
în trend ca lumea să petreacă ore în șir pe ele în fiecare zi pentru a
interacționa cu ceilalți.
Ni se prezintă astfel o oportunitate de a aduce oameni pe site-urile
noastre – oameni reali, ce ar putea fi interesați de subiectul pe
marginea căruia scriem.
Înainte de a discuta câteva strategii concrete legate de social
media, să vedem puțin care sunt avantajele acestui tip de trafic
comparativ cu cel organic (din motoarele de căutare).
În momentul când adaugi conținut pe site-ul sau blogul tău și îl
optimizezi pentru Google, poți aștepta zile sau săptămâni bune să intre
vizitatorii. Asta depinde și de nivelul și reputația site-ului tău.
Totuși, concluzia e că traficul organic vine mai greu. Traficul din
social media, prin contrast, e aproape instantaneu. În momentul în care
ai trimis un mesaj celor din rețea, traficul va începe să vină în câteva
minute.
Care sunt cele mai bune rețele în care îmi pot promova site-ul?
Deși sunt multe site-uri de socializare, doar câteva dintre ele
merită efortul. Foarte multe dintre ele pur și simplu nu adună destulă
lume pe ele încât să îți aducă un trafic acceptabil.
Prima mea opțiune este Facebook. Facebook-ul numără mai nou peste 1
milion d eromâni activi lunar, o cifră de-a dreptul impresionantă. Cu
siguranță că printre ei se află oameni interesați de site-ul sau blog-ul
tău.
În plus, Facebook, oferă afacerilor mai multe metode de a se promova,
prin așanumitele ”pagini Facebook” și prin reclame target-ate în
funcție de vârsta și regiunea vizitatorilor.
Un alt site pe care îl folosesc foarte des pentru promovarea mea
social media este Twitter-ul. Ai fi surprins câți români sunt activi în
fiecare zi pe el…
E moral să îmi promovez afacerea pe site-urile de socializare?
Devreme ce sunt mii de afaceri la nivel național care se promovează pe Facebook și Twitter, răspunsul este un categoric ”Da!”
Toate rețelele de socializare au reguli stricte leagate de spamming
însă își dau seama că fără afacerile care se promovează prin ei,
traficul lor ar scădea simțitor. În plus, la fel s-ar întâmpla și cu
profiturile.
Cum încep să îmi clădesc imperiul social media?
Simplu: cu un cont de facebook și unul de Twitter. Nu te arunca să
adaugi prea mulți prieteni și followeri și nu uita că felul cum te
percep ceilalți e crucial și în lumea online.
În concluzie, prezența ta social media trebuie să supună la două exigențe:
1. Să ofere valoare prin calitatea informațiilor oferite.
2. Să-i facă pe cei cu care interacționezi să simtă că în spatele
contului de Facebook sau Twitter e o persoană adevărată… una care îi
înțelege.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)