Pentru cei ce nu ştiu deja, Google Adsense este un program cu
ajutorul căruia afişezi reclame relevante pe siteul tău şi câştigi bani
de fiecare dată când cineva dă click pe una din reclamele afişate.
Relevante – înseamnă că dacă tu ai un site despre bani pe internet,
atunci o să-ţi afişeze anunţuri cu siteuri din acelaşi domeniu sau unul
asemănător. Totul depinde însă de o serie de factori pe care am să ţi-i
explic în cele ce urmează.
Înainte de asta, e nevoie să înţelegi cum funcţionează Google
Adsense. După cum spuneam, afişează reclame relevante pe siteul tău.
Vestea proastă este că nu poţi să controlezi ce fel de anunţuri va afişa
Google pe pagina ta web, în schimb poţi influenţa acest lucru.
De unde vin acele reclame?
Simplu. Din Google Adwords. La fel cum tu vrei să câştigi bani din
siteul tău, şi alţi oameni vor acelaşi lucru. Doar că ei au o sumă de
bani pe care o investesc mai întâi ca să genereze trafic către siteul
lor, apoi să câştige bani din acesta. Iar aici îşi face apariţia Google
Adwords.
Advertiserii (aşa cum le zice) se înscriu la G.Adwords, scriu un
titlu pentru afacerea lor online şi o mică descriere, apoi licitează cât
vor să plătească pentru a le fi afişat anunţul. În cele din urmă
Google decide pe ce siteuri va pune reclama.
Să zicem că un advertiser se decide să plătească 1000 de $ pe lună
pentru a i se face reclamă, dar nu vrea să ofere mai mult de 50 de cenţi
pentru fiecare click ce duce spre siteul său. Asta înseamnă că va avea
2000 de vizitatori din G.Adwords în luna respectivă.
Apoi Google decide cât la sută din suma oferită de advertiser va
păstra şi cât o va oferi celui care afişează reclama respectivă (adică
celui ce foloseşte Google Adsense). Deşi acest lucru este păstrat
secret, se spune că Google ar oferi 75-80% din suma respectivă celui ce
afişează reclama pe siteul său.
Cum pot câştiga bani din ele?
În primul rând nu ai voie să dai click pe reclamele proprii. Asta va
alerta Google şi în cel mai rău caz te vei alege cu contul închis. Dacă
totuşi din neatenţie dai click, nu te speria. Cei de la Google au
dezvoltat un algoritm care detectează acest fel de click-uri şi nu ţi se
va închide contul. Însă te vei alege cu un steguleţ roşu. Cu cât ai
mai multe steguleţe roşii, cu atât mai gravă devine problema. În plus,
clickul dat nu va genera bani. Asta înseamnă că nu o să primeşti nimic
dacă ai dat click pe reclama respetivă de pe calculatorul tău.
O să-ţi spun 3 mari metode care te vor ajuta să câştigi mai mulţi bani din Adsense:
1. Optimizează-ţi siteul
Mai ţii minte când ţi-am spus că Google afişează reclame relevante
pe siteul tău? Ei bine, le afişează în funcţie de conţinut. Degeaba ai
tu un site despre „cum să faci bani pe internet” dacă în articole
vorbeşti despre ce ai făcut ieri la muncă. Bot-ul de la Google se
ghidează în funcţie de conţinut şi cuvintele cheie care există pe
siteul tău.
De acum încolo scrie articole cât mai relevante şi adaugă conţinut
la fel de relevant. Vizitatorii tăi vor fi tentaţi să dea click mai
mult pe anunţuri ce ţin de tema articolului decât pe anunţuri din cu
totul alt domeniu.
2. Fă astfel încât reclamele să nu pară reclame
În primul rând oamenii urăsc reclamele. Nu-i aşa? Spune-mi de câte
ori nu te-ai simţit frustrat când ai intrat pe un site şi văzând o
grămadă de bannere, ai renunţat în primele 10 secunde să mai citeşti
articolul dorit? Aceeaşi poveste e şi cu vizitatorii siteului tău.
Dacă vrei ca aceştia să dea click pe reclamele respective, atunci
fă-i să creadă că nu sunt reclame. Integrează-le în conţinut. Cum faci
asta? Uite câteva sfaturi:
a. Schimbă designul
Niciodată să nu laşi culoarea implicită pe care ţi-o oferă Google
pentru reclamele tale. Adsense îţi oferă o opţiune de a da aspect
reclamelor tale. Aşadar, asortează backgroundul anunţului cu cel al
siteului tău (cel pe care este textul). Apoi renunţă la border (la
liniile alea care fac anunţul să pară un chenar). Fă-l de aceeaşi
culoare ca şi backgroundul. Titlul reclamei să fie de aceeaşi culoare
cu al linkurilor de pe site, iar culoarea URL-ului ce duce către siteul
advertiserului să fie la fel cu cea a textului.
b. Alege mărimea potrivită a reclamei
Google îţi oferă posibilitatea de a alege mai multe tipuri de
reclamă pentru siteul tău. Însă nu toate mărimile merg a fi puse şi nu
toate se integrează în orice loc de pe site.
Un studiu arată că anunţul de mărimea 336 x 280 dă cele mai bune
rezultate, apoi cel de 300 x 250. Dar asta nu înseamnă că nu poţi
folosi alte tipuri de anunţuri. Doar că acele anunţuri arată mai mult
ca şi cum NU ar fi reclame, ci o parte din conţinut.
Iar pentru celelalte mărimi, gândeşte-te unde s-ar integra mai bine
şi unde ar fi tentaţi vizitatorii să dea click mai mult. Eu unul nu
folosesc bannerul de mărimea 468 x 60. Seamănă prea mult cu o reclamă,
ceea ce nu e foarte bine dacă vreau să fac bani din Adsense.
c. Renunţă la reclamele de tip imagine
La mine reclamele de tip imagine au dat cel mai mic randament de
când folosesc Google Adsense. În plus, vizitatorii sunt tentaţi să le
ocolească, fiindcă sunt obişnuiţi cu publicitatea pe un site, iar ei nu
sunt acolo să dea click pe reclame ci să citească ceva, apoi să
navigheze în continuare pe pagina ta web.
d. Pune reclama în locuri speciale
Degeaba faci toate aceste optimizări dacă nu afişezi reclamele în
locuri unde vizitatorii sunt tentaţi să dea click pe ele. Iar ca un
sfat: când ai 10 reclame pe o pagină, dacă toate sar în ochi,
vizitatorii vor fi tentaţi să le ocolească.
Aruncă o privire pe siteul tău. Vezi care sunt aşa-numitele „puncte
de interes” şi unde se uită mai mult vizitatorii. Apoi caută o
modalitate de a plasa un tip de reclamă acolo.
Oamenii sunt obişnuiţi să citească de la stânga la dreapta. Ochiul
individului va începe din stânga sus a siteului tău, apoi va continua
în jos, tot de la stânga spre dreapta.
De asemenea oamenii se uită mai mult doar în „prima parte” a siteului, ca să zic aşa. Adică partea vizibilă fără să dea scroll.
3. Testează
Nu toate sfaturile pe care ţi le-am dat s-ar putea să funcţioneze.
Depinde de modul în care siteul tău e structurat, de conţinutul
acestuia, de tipul de vizitatori etc. Aşa că îţi rămâne doar să
testezi.
Pune reclame într-un anumit loc, apoi vezi ce rezultat au. Dacă e
bine, atunci lasă-le aşa, dacă nu, schimbă modul de amplasare, schimbă
designul, până câştigi destui bani. Nu te îngrijora când efectele n-o
să se vadă imediat. Aşteaptă 3-4 zile până să faci alt test.
Poţi câştiga o grămadă de bani din Google Adsense. Şi partea
interesantă e că e destul de uşor, mai ales dacă urmezi anumiţi paşi, ca
cei de mai sus. A face profit din Adsense se rezumă la a oferi reclame relevante vizitatorilor într-un mod în care îi face pe aceştia să dea click pe ele.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)