Cum sa alegi o nisa informationala pentru blogul tau (pas cu pas)

,
Post image for Cum sa alegi o nisa informationala pentru blogul tau (pas cu pas)
Vreau sa incep cu o mica poveste. Doua persoane vor sa ajunga la Drobeta Turnu Severin. Prima are o barca ultra moderna cu motor, un echipaj profesionist, echipamente de ultima generatie, GPS si bani de combustibil cat sa ajunga pe Luna. A doua are o barca cu vasle.
Intrebarea este: care din ele crezi ca va ajunge mai intai la destinatie? Inainte de a raspunde, iti mai spun 2 lucruri: prima persoana se afla pe Dunare in Budapesta iar cea cu barca se afla undeva pe Siret.
Acest ultim detaliu a schimbat dramatic situatia, nu? Barca cu vasle va bate salupa cand vine vorba de a atinge obiectivul. Si asta pentru ca, oricat de bine s-ar misca, navigand pe Siret in jos nu va ajunge niciodata in sus pe Dunare.
OK, poate ca folosind echipamentul de ultima ora va putea, totusi, sa navigheze impotriva cursului Dunarii, insa ceea ce vreau eu sa retii este altceva:
Oricat de eficient ai fi in ceea ce faci, daca navighezi spre un obiectiv gresit, tot efortul din lume va fi in zadar. Nu vei ajunge niciodata acolo.
Si aici incepe discutia despre nise si despre cat este de important sa le alegi bine din start.
O nisa nu este altceva decat un segment de piata care grupeaza oameni pe anumite interese. Dresajul de caini este o nisa foarte interesanta ce merge foarte bine. Gadgeturile (telefoane, tablete) aduna iarasi entuziastii lor. Si-asa mai departe.
Dar nu toate nisele sunt la fel. Nisa de citate, spre exemplu, este una care nu aduce prea multi bani, pentru ca toata lumea se asteapta sa gaseasca citate gratis pe net. Nimeni nu ar plati pentru o carte de citate.
Nisa de gadgeturi, spre exemplu, este una interesanta dar, din nou, monetizarea poate pune probleme. Daca ai doar un blog si nu esti afiliat la un magazin care sa vanda aceste dispozitive si sa iti dea si un comision bun… site-ul nu o sa faca prea multi bani.
Pe de alta parte, nisele si subnisele care au legatura cu relatii, dezvoltare personala, bani, afaceri merg si vor merge foarte bine.
Avand atatea posiblitati de a alege, se pune intrebarea: care nisa e mai buna?
Incep din capul locului prin a-ti spune ca nu exista un raspuns corect la aceasta intrebare. Alegerea unei nise depinde de mai multi factori, printre care:
  • Bugetul pe care il ai
  • Gradul de sofisticare al nisei la acel moment
  • Concurenta
  • Posibilitatile de monetizare
  • Cunostintele tale in acel domeniu
  • Eventualii parteneri/angajati pe care il ai sau ii poti aduce in proiect
Am discutat acestia si mai multi factori care influenteaza alegerea unei nise aici. Insa ce vreau cu acest articol este sa-ti spun pas cu pas pe ce site-uri sa intri si cum sa compari diferitele nise pe baza acelor criterii, totul pentru a alege un castigator: nisa in care vei intra.
Fara alte comentarii, iata pasii:

Pasul 1: ClickBank.com

Fiind vorbadespre produse informationale, cel mai mare site care faciliteaza vinderea acestora este www.Clickbank.com
Aici vei gasi mii de produse din toate categoriile. Avand si eu cateva produse pe acest site (unele de ani de zile), te asigur ca vanzarea de produse pe ClickBank merge.
La acest pas tot ce trebuie sa faci este sa alegi 10 domenii din ClickBank Marketplace pe care crezi ca tu sau partenerul tau le stapaniti.
Nu ai sanse prea mari sa reusesti intr-o nisa care nu te atrage. Trebuie sa alegi domeniile cu care fie ai o tangenta (poate ai avut un job care avea legatura cu vreunul din ele) sau de care esti pasionat.
Dupa ce ai scris cele 10 domenii pe foaie, da o nota de la 1 la 10 pentru fiecare. 1 daca nu esti atras prea tare de el, 10 daca ti-ar place sa intri in acea nisa.
Din cele 10 domenii/nise alese, renunta la cele la care ai dat sub nota 5. Ramai pe cele care te intereseaza cel mai mult, pentru ca la pasul urmator le vom tria si mai mult.

Pasul 2: cauta cuvintele cheie principale pentru fiecare din nisele de la pasul 1.

Cuvintele cheie reprezinta niste fraze uzuale pe care potentialii clienti le cauta in Google
Aceste fraze contin indicii foarte valoroase despre cat de multi bani se fac in acele nise. Pentru a le gasi, trebuie sa o iei putin pe bajbaite, dar te asigur ca nu e complicat.
Ia fiecare din nisele ramase in parte, intra pe https://adwords.google.com/o/KeywordTool si gandeste-te ce ai scrie tu in Google daca ai o problema legata de nisa respectiva.
Scriind cateva din acest cuvinte, Google iti va da sugestii mult mai bune despre ce cauta vizitatorii.

Pasul 3: Vezi care cuvinte cheie se monetizeaza mai bine pe AdWords

Acest pas al 3-lea presupune sa ramai pe acelasi site din pasul al 2-lea. Vreau sa te uiti cu atentie la fiecare cuvant cheie al fiecarei nise. Ordoneaza coloana care iti arata CPC-ul (cost per click-ul) pentru a vedea daca sunt cuvinte cheie pentru care lumea liciteaza multi centi pentru a-si face reclama.
Exact ca la pasul intai, da cate o nota de la 1 la 10 pentru fiecare nisa si cuvintele sale cheie aferente. 10 daca nisa are cuvinte cheie scumpe, 1 daca nisa are cuvinte cheie pentru care nu liciteaza nimeni.

Pasul a 4-lea: cauta cel mai scump cuvant cheie pentru fiecare nisa in Google

Exact. Intra pe Google.com si cauta cel mai scump cuvant cheie pentru fiecare. Noteaza numarul de rezultate pentru fiecare cuvant cheie primar al fiecarei nise.
La fel ca la ceilalti pasi, da cate o nota de la 1 la 10 pentru fiecare nisa. Da nota 10 nisei cu cele mai multe rezultate in Google (marele G iti spune pe prima pagina cate sunt), apoi descrescator 9, 8, 7 s.a.m.d.

Pasul al 5-lea: fa adunarea

Ultimul pas presupune sa aduni notele date fiecarei nise la fiecare pas. Nisa cu cea mai mare nota este nisa de care vrei sa te apuci. Totusi, daca nisa de pe locul al 2-lea te atrage cu mult mai tare, e ok sa intri in ea. Alegerea unei nise are atat o componenta matematica cat si una emotionala.
Cam asta a fost, sper ca metoda mea sa te ajute sa dai lovitura!
Pentru profituri uriase,

0 comentarii to “Cum sa alegi o nisa informationala pentru blogul tau (pas cu pas)”

Trimiteți un comentariu

 

Bancuri Bula, Bancuri noi, Bancuri cu blonde, bancuri tari Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger Templates